menu
wyszukaj
zamknij
Przed wylotem
CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED WYLOTEM?

Czas trwania wakacji

Za datę rozpoczęcia imprezy uważa się dzień wylotu z Polski niezależnie od godziny wylotu. Za datę zakończenia imprezy uważa się dzień powrotu do Polski. Czas trwania imprezy obejmuje pobyt oraz czas potrzebny na dotarcie do miejsca pobytu.

Doba hotelowa

Doba hotelowa jest podstawową jednostką, według której liczona jest cena za hotel i jest niepodzielna. Według międzynarodowych standardów doba hotelowa rozpoczyna się w dniu przyjazdu o godzinie 14:00, a kończy się w dniu wyjazdu o godzinie 12:00. Dlatego też, w dniu wyjazdu, niezależnie od godziny odlotu samolotu, muszą Państwo wraz z bagażami opuścić pokoje do godziny 12:00. Bardzo często jednak, rozpoczęcie doby hotelowej uwarunkowane jest od pory lądowania samolotu - wówczas klienci są kwaterowani bezpośrednio po przylocie bez względu na porę dnia lub nocy. Hotel nie ingeruje w to, ile z doby wykorzystuje klient. Dotyczy to również posiłków. Może się tak zdarzyć, szczególnie w przypadku późnych godzin przylotów bądź wczesnych wylotów, że 7 dób hotelowych nie obejmuje 7 śniadań i 7 obiadokolacji. W takich przypadkach nie przysługuje żadna rekompensata.

Warianty wyżywienia

OB (z ang. Only Bed) - skrót ten oznacza wczasy bez wyżywienia.
BB (z ang. Bed & Brekfast) - łóżko ze śniadaniem, oznacza opcję wczasów zawierających w cenie tylko śniadanie.
HB (z ang. Half Board) - to oznaczenie wczasów z dwoma posiłkami - śniadania i obiadokolacje. W przypadku tego wariantu wyżywienia, wszelkie napoje do obiadokolacji oraz poza posiłkami są dodatkowo płatne.
FB (z ang. Full Board) - pełne wyżywienie - śniadania, obiady i kolacje.
ALL INCLUSIVE - wszystko w cenie. Wbrew pozorom, jest to najbardziej niestandardowa kategoria. W zależności od kraju, klasy hotelu itp. pod tym pojęciem kryje się wiele różnych standardów. Zawsze wykupując taką opcję wyżywienia można liczyć na trzy posiłki, czyli śniadanie, obiad, kolację, często również są serwowane dodatkowe przekąski między posiłkami. Zazwyczaj w cenie ujęte są także napoje chłodzące, często również regionalne napoje alkoholowe takie jak np.: lokalne piwo, wino lub brendy. Niektóre hotele proponują swoim Klientom wersje nieco uboższe tzw. all inclusive soft (zazwyczaj formula taka zawiera napoje podawane podczas posiłków, natomiast poza posiłkami wszystkie napoje są dodatkowo płatne) lub bogatsze wersje tzw. all inclusive 24h (obowiązujące 24 godziny na dobę), all inclusive gold/premium/plus itp. (wzbogacone o np. importowane alkohole, świeżo wyciskane soki z owoców, lody itp.)

Ubezpieczenie (!!!)

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, każdy uczestnik wyjazdu musi być ubezpieczony. Wykupując imprezę jesteście Państwo objęci ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), kosztów leczenia (KL) oraz najczęściej ubezpieczenie to obejmuje również bagaż podróżny (BP). Koszty na jakie są Państwo ubezpieczeni określają każdorazowo warunki ubezpieczenia konkretnego organizatora. Podstawowy pakiet ubezpieczenia zazwyczaj nie obejmuje następstw chorób przewlekłych (CP), na które ubezpieczony był wcześniej leczony. W takich wypadkach należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie.

W przypadku nagłego zachorowania należy liczyć się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów na miejscu np. wizyta lekarska, czy realizacja recepty. Koszty te firma ubezpieczeniowa zwraca po powrocie do kraju pod warunkiem okazania rachunków (wszystkie szczegóły zawarte są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia poszczególnych firm).

Odrębnym ubezpieczeniem jest ubezpieczenie kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej (KR). Ubezpieczeni takie to koszt średnio 3% ceny całkowitej wyjazdu. UWAGA!!! Można je dokupić tylko w dniu zakładania rezerwacji.

Dzieci do 2 roku życia

Dziecko do 2 roku życia nie jest objęte opłatą biletową, zazwyczaj podróżuje na kolanach opiekunów i nie zajmuje oddzielnego miejsca oraz nie przysługuje mu możliwość zabrania bagażu głównego - dlatego też, płaci tylko ubezpieczenie i opłaty lotniskowe. Jako jedyny bagaż przysługujący dziecku do 2 roku życia uznaje się składany wózek dziecięcy chyba, że przepisy danej linii lotniczej określają inaczej.
Dokumenty potrzebne do przekroczenia granicy (!!!)
Wszyscy wyjeżdżający zobowiązani są posiadać najważniejsze dokumenty, dzięki którym będą mogli przekraczać granice oraz w pełni uczestniczyć w wycieczce. Są to:
  • paszport (większość krajów wymaga, aby dokument ten był ważny co najmniej pół roku po planowanym powrocie do kraju);
  • dowód osobisty (trzeba pamiętać, że dowód upoważnia jedynie do przekraczania granic w obrębie Unii Europejskiej, poza nią obowiązuje paszport);
  • potwierdzenie wyjazdu i umowa, czyli dokumenty, które otrzymują Państwo od nas po dokonaniu zakupu;
  • w przypadku otrzymania od nas na dzień przed wylotem dodatkowych dokumentów – bilety lotnicze, vouchery do hotelu, warunki i numer polisy ubezpieczeniowej;
  • wiza wjazdowa jeśli jest konieczna (o konieczności posiadania wizy informuje nasz pracownik podczas przedstawiania oferty oraz przy podpisywaniu umowy).
Należy pamiętać, że organizator nie ponosi odpowiedzialności za osoby, które nie zostaną przepuszczone przez granicę z przyczyn niezależnych od biura.

Bagaż

W podróż autokarem można zabrać zwykle ok. 2O kg w luku bagażowym oraz 5 kg bagażu podręcznego. Za dodatkowy bagaż przewoźnicy pobierają opłaty.

Podróżując samolotem, musimy pamiętać o dopuszczalnym ciężarze bagażu wliczonego w cenę biletu lotniczego. Jego limit ustala zarząd konkretnych linii lotniczych, jednak zazwyczaj jest to 20kg + 5kg bagaż podręczny o wymiarach 55 x 40 x 20 cm, tak aby można go było umieścić pod fotelem przed sobą lub w schowku bagażowym znajdującym się nad fotelem.

Za każdy kilogram nadbagażu pasażer musi uiścić dodatkową opłatę, którą ustala przewoźnik. Wolne od opłat dodatkowych i przewożone zazwyczaj w kabinie pasażerskiej są: składany wózek dziecięcy, torba/koszyk do przenoszenia niemowlęcia lub w pełni składany wózek inwalidzki. Sprzęt specjalny, np. rower czy deska surfingowa zabierany jest do samolotu za dodatkowa opłatą ustalona przez przewoźnika.

W związku ze zmianą przepisów lotniczych wprowadzonych na lotniskach Unii Europejskiej, w bagażu podręcznym może znajdować się nie więcej niż 1000 ml płynów, takich jak: żele, kremy, tusze do rzęs, perfumy itp. jednak nie mogą one mieć większej pojemności niż 100 ml każdy. Przepisy te nie dotyczą artykułów zakupionych na tzw. strefach bezcłowych, na których to po okazaniu karty pokładowej można dokonać zakupu produktów oferowanych przez sklepy wolnocłowe. Natomiast ze względów bezpieczeństwa nie można przewieźć w bagażu m.in. broni lub części do broni, amunicji, petard, sztucznych ogni, noża scyzoryka, spirytusu, rozpuszczalników, farb, zapałek, substancji trujących. Zaleca się także oznakowanie bagażu podręcznego np. nalepką/przywieszką adresową.

Dokładne dane na temat artykułów, które są dopuszczone do wniesienia na pokład samolotu oraz te, które są zabronione znajdą Państwo tutaj:

http://g5.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/1518000/1518301-biala-lista-alfabetycznie-10082009.pdf

Na lotnisku

Jeśli wycieczka obejmuje podróż samolotem należy pamiętać, że zbiórka grupy odbywa się zawsze dwie godziny przed planowanym wylotem w wyznaczonym miejscu na lotnisku. W przypadku jeśli nie otrzymali Państwo dokumentów podróży od biura (bilet lotniczy, voucher hotelowy, warunki i numer ubezpieczenia) w wyznaczonym miejscu otrzymają Państwo od przedstawiciela organizatora wymienione wcześniej dokumenty. Ponieważ czas na odprawę jest ograniczony prosimy o punktualność. Ze względu na ściśle określone godziny odlotów należy liczyć się z faktem, że osoby znacznie spóźnione nie zostaną odprawione. Aby uniknąć nieporozumień co do godziny zbiórki i odlotu, każdy uczestnik imprezy lotniczej zobowiązany jest do potwierdzenia godziny wylotu na 24h przed datą wylotu

Dokładne godziny odlotów znajdą Państwo na potwierdzeniu rezerwacji, które otrzymacie po spisaniu umowy. Biuro podróży ma obowiązek poinformować Państwa o wszelkich zaistniałych zmianach. Wszystkie firmy przewozowe starają się przestrzegać podanych godzin odlotów i przylotów. Jednakże czasem nie da się uniknąć nieprzewidzianych opóźnień, np. z powodu niekorzystnych warunków pogodowych, wzmożonego ruchu lotniczego albo koniecznych prac konserwacyjnych. Za opóźnienia z przyczyn niezależnych od nas biuro nie ponosi odpowiedzialności i nie zwraca żadnych dodatkowych kosztów.

Opieka rezydenta

Rezydent, to przedstawiciel organizatora wycieczki znajdujący się w miejscu Państwa wypoczynku. Jest on odpowiedzialny za organizację pobytu, transfery z lotniska do hotelu i z hotelu na lotnisko, zakwaterowanie, spotkania informacyjne odbywające się zazwyczaj w dniu przyjazdu lub dzień później oraz pośrednictwo w sprzedaży wycieczek fakultatywnych. Rezydent nie jest jednak zakwaterowany z grupą w tym samym hotelu, ani nie spędza z nią 24h na dobę. Zazwyczaj ustala kilka razy w tygodniu dyżury, na których udziela wszystkich potrzebnych informacji. W sytuacjach awaryjnych można się z nim skontaktować pod wskazanym przez niego numerem telefonu. Ponadto, w każdym hotelu w okolicach recepcji znajduje się tablica informacyjna. Na niej znajdą Państwo niezbędne informacje dotyczące dyżurów rezydenta, kontaktu w sytuacjach awaryjnych oraz informacje związane z powrotem do Polski (takie jak godzina i miejsce zbiórki oraz godzina wylotu).

Wycieczki fakultatywne

Wycieczki fakultatywne, są to wycieczki nie objęte ofertą w Polsce, ale dostępne na miejscu i organizowane przez miejscowego kontrahenta. Rezydent udzieli Państwu dokładnych informacji na ich temat podczas pierwszego spotkania informacyjnego. W większości przypadków, są one prowadzone przez licencjonowanych, polskojęzycznych przewodników.

cookies
Ta strona używa ciasteczek
Ta strona używa ciasteczek , dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
OK, ROZUMIEM